Самоаналіз освітньої діяльності
І. Розвиток творчої розумової діяльності, самостійності суджень учнів через використання традиційних і нетрадиційних форм і методів викладання математики
Хотілося б поділитися досвідом своєї роботи на уроках математики. Математика - це один з предметів в шкільному курсі, де безпосередньо на кожному уроці учень отримує велике розумове навантаження, тому треба замислюватися над тим, як підтримати у учнів інтерес до предмету. У своїй практиці, на уроці, де закріплюється або повторюється матеріал, я використовую нестандартні види роботи, зокрема ігри. Гра викликає дух змагання, будить емоції учнів, примушує дивуватися. Особливо вдалі такі уроки в середній ланці. Так, наприклад, урок-казка, урок-подорож, урок-змагання при вивченні тем "Дії з натуральними числами", "Дії з десятковими дробами". Ці уроки примушують усіх дітей включитися в гру, докладаючи усіх зусиль, щоб не підвести товаришів по грі. Урок-казка по темі "Дії з натуральними числами" проводився для відпрацювання навичок виконання дій з натуральними числами. В процесі такої форми уроку виробляється звичка зосереджуватися, мислити самостійно, розвивається увага, прагнення до знань. Урок-казка - саме для дітей такого віку. Це розвиває інтерес до предмету. Цей урок ведеться на основі казки про Івана-царевича і Кощія Безсмертного. Ідея змагання по бальній системі закладена у багатьох іграх, які ми дивимося по телевізору з великим задоволенням. Тому уроки узагальнювального повторення можна провести у формі телепередач "Щасливий випадок", "Поле чудес" і тому подібне. У старших класах на уроках можна застосовувати групову форму навчання. Прикладом є урок-гра "Лабіринт" на тему "Тригонометричні функції і їх властивості". Велика зацікавленість у учнів до предмету виникає в позакласній роботі. Тижні математики, що щорічно проводяться в нашій школі, сприяють розвитку розумової діяльності, логічного мислення, прищеплюють інтерес до предмету. Різноманітні за формою математичні змагання виявляють обдарованих дітей і дітей, які люблять цей предмет, хоча у них і не усе виходить. Природно, що такі заходи часто не проводяться, але використання нестандартних форм навчання на уроках і в позакласній роботі сприяють захопленню учнів предметом...
читати далі
|